26 Şubat 2017 Pazar

Bu Ne Biçim İnceleme #1: Super Mario 3D Land

Oyun İsmi: Super Mario 3D Land
Platform: Nintendo 3DS
Çıkış Yılı: 2011
Tür: Platformer

      Nintendo 3DS'i elime aldığım günden beri en çok denemeyi istediğim oyunlardan biriydi 3D Land. Kişisel oyun zevklerimin Türk oyuncu kitlesinin geneliyle örtüşmediğinin farkındayım ancak bu oyunun beni çekmesi için size bir çok sebep sayabilirim. Blogun ilk incelemesinde söylemiş olayım; en sevdiğim oyun türü platformer ve aksiyon rpg'dir. Rahat anlamanız için örnek verecek olursam Mario ve Zelda da diyebilirim. Legend of Zelda geçmişim Mario kadar köklü değil, bu yüzden Zelda oyun incelemeleri için henüz çok erken (bitirdiğim tek oyunu var, o da Minish Cap). 3D Land hem Mario, hem de gözlüksüz 3 boyut teknolojisini iyi kullandığı için beni cezbediyordu. İsimdeki 3D'nin hakkını vermişler ancak ne yazık ki monitörlerimizde böyle bir özellik olmadığı için size ekran görüntüsü veremiyorum. Ama sizi temin ederim, 3DS ekranında gözleriniz bayram ediyor. Eğer bu sade girişten sonra hala incelemeyi okumaya devam istiyorsanız sizi aşağıya alalım.


      Oyunun başlangıcı tahmin etmek hiç zor değil. Yine ve yine Prenses Peach kaçırılır. Biz hikayenin ve tüm oyun dünyasının en korkusuz, yılmaz kahramanı olarak yollara düşüyor (bazen aşağı da düşüyoruz) ve karşılıksız aşkın bizi durdurmasına izin vermeden World-1'e adımımızı atıyoruz. Daha ilk bölümden vurulmadıysanız bu oyuna, size diyecek hiçbir şeyim yok. Videosunu çektiğim için beni eleştiren arkadaşım bile 3DS'i eline aldığında, beğendiği belli eden değişik sesler çıkardı (Berkant'cım muck). Capcanlı renkler ve açık dünya hissiyatı veren bölüm dizaynı beni benden almıştı. İstersen bölümü bitirme yahu, dolaş öylece yemyeşil çimlerin üzerinde. Sonra ağaca tırman ve ters takla at. Ne bileyim dere var bi' tane onun içinde şıp şıp yürü. Bunların hepsi ilk bölümde!

      Oyunu iki kere bitirdim (biri ilk aldığımda, diğeri ise kanal için) ve antidepresan niyetine sık sık açıp oynanabilir olduğunu düşünüyorum. Her bölüm hem rahatlatıcı etkiye hem de 3 yıldızı bulmak isteyenler için gayet güzel bir challenge etkisi yaratıyor (challenge yerine o etkiyi yaratacak Türkçe bir kelime bulamadım. Gönül isterdi ki zihnimden geçen etkiyi tamamen Türkçe kelimelerle anlatayım ancak malesef olmuyor. İdare ederseniz mutlu olurum). Bölüm dizaynları gayet renkli, canlı ve en önemlisi kendini tekrar etmeyen bir yapıya sahip. Hiç yahu bu da şu bölüme benziyor hissi yaşamadım. Hatta şu kadarını söyleyebilirim ki, ana hikaye bittikten sonra açılan special bölümler güya ana hikayedeki bölümlerden esinlenilmiş ama vallahi farklılar ya. Oyunda inanılmaz bir emek var. Hem eğlendirdiğinden emin olmak için hem de her bölümün farklı tatlar vermesi için resmen çaba gösterilmiş.

      Prenses kurtarmaktan yorulmuş olsak da Mario'ya her seferinde eşlik etmek, Mantar krallığına defalarca gitmiş olsak da, her seferinde ilk kez gidiyormuş gibi hissettirdiği için bile Nintendo'ya teşekkürler! Oyun, Super Mario Sunshine ile Super Mario Galaxy arasındaki yasak aşktan doğmuş bir çocuk gibi. Açık dünya hissinin yanı sıra mükemmel bölüm dizaynları ve 3DS'in ilk çıkan oyunlarından biri olmasına rağmen 3D özelliğini halen en iyi kullanan oyunlardan biri olması her şeyi fazlasıyla açıklıyor.

      Zorlanmadan geçtiğim bölümlerin yanı sıra, 30-40 can kaybettiğim bölümler de oldu (Speciallarda). Bölümü bitirmekte pek bir olay yok, esas mesele 3 yıldızı bulup bölümü bitirebiliyor musunuz? İşte bu yüzden diyebiliyorum ki, 3D Land oynadığım en hardcore oyunlardan biridir. Oyun sizi hardcore oynamaya mahkum bırakmıyor. İsterseniz siz seçiyorsunuz. Yani dümdük bölümü bitirmeye de oynayabilirsiniz ve inanın bana can kaybetmeyebilirsiniz. Ama 3 yıldızı toplama inadınız tuttuğu an artık geri dönüşü yok çünkü tamamlanmışlık hissi sizi ele geçirmiştir çoktan. 2 yıldızla bölüm bitirdiğimde üzülüyordum o derece.

      Süper güç olarak, standart mantarın ve ateş çiçeğinin yanı sıra, rakun kıyafeti, bumerang kıyafeti ve taşa dönüşebildiğimiz farklı bir rakun kıyafeti dikkat çekiyor. Taşa dönüşmenin sizi dokunulmaz yaptığını söylemiş miydim?




     ----------!Spoiler!----------     

      Ana hikayenin sonunda Prenses Peach'i kurtardıktan sonra oyun bitmiyor! Vay canına bir bakıyoruz Luigi de kaçırılmış. Luigi'nin kaçırılmasıyla birlikte Special bölümler ortaya çıkıyor ve oyuna resmen farklı bölümlerle baştan başlıyorsunuz. Special 1 dünyasının sonunda Luigi'yi kurtarıyoruz ve oyuna Luigi olarak devam etme şansımız oluyor. Açıkçası Luigi'nin seslerini daha komik bulduğum için şu sıralar oyuna onunla devam ediyorum.


----------!Spoiler!----------

      İyi ki almış ve oynamışım ödülünün en büyük adaylarından biri olanb 3D Land benden 9/10 puan alıyor. 1 puanı nereden kırdın derseniz, kolay bölümlerin çok kolay, zor bölümlerin çok olması ve aradaki geçişi yeteri kadar dereceli yapamadıklarını düşündüğüm için kırdım derim. Oynamak yerine izlemek isterim derseniz buyurunuz kanalıma, oyunu bitireli çok oldu. Efenim blogun ilk yazısı burada son bulsun, ben aslında daha da yazarım ama gereksiz tekrara girmekten çekiniyorum. Bir başka blog yazısında görüşmek üzere derken, sizleri oyundaki her dünya bittiğinde çıkan tablo niteliğindeki eserler ile baş başa bırakıyorum. Sağlıcakla kalın!














1 yorum:

  1. Okey artık çok keyifli çünkü okey keyfinize özelde sohbet ve müzik keyfi ekledik.

    Okeyat okey salonlarında Okey Oyna ve sohbet et ücretlik bedava.

    Sohbetkur arkadaşlarınla eğlen 4 kişi toplan eşli veya herkes tek okey oyna

    Canlı Okey burada ücretsiz hemen okeye bağlan ve oyun başlasın.

    Ayrıca alternatif eğlence portallarımızda eğlenmeye başla

    YanıtlaSil